zaterdag 4 december 2010

Sinterklaas Deadline


Sneeuwvlokken wervelen om de toren van ivoor
Ergens is een buurman bezig met een boor
Ik hoef vandaag niks en blijf lekker binnen
Lig in mijn mandje bij de verwarming te spinnen

Marjolein zit met haar handen in het haar
Waar inmiddels verf, wol en papier maché in zit, kijk, daar!
Met het zweet op haar voorhoofd typt ze gedichten
Om dan weer haar oog op de surprise te richten

Knutselen is best leuk hoor, als ze nou maar wist
Wat het voor moet stellen, dat is nog steeds niet beslist
Uiteindelijk komt het goed, nou ja, dat hoopt ze dan
Het antwoord zit verscholen in haar hersenpan

Ik zit erbij en kijk ernaar
Ik kan haar niet helpen, maar
Ik kan jullie wel vertellen
Dat jullie het vandaag zonder blogje moeten stellen

Misschien morgen weer, we zullen zien
Intussen tel ik nog even tot tien
En ga Marjolein weer helpen plagen
Toch gek dat ze me weg blijft jagen

Ik ben heel goed met bolletjes wol
Maar goed, dan niet, de maat is vol
Kijk maar naar de foto, daar doe ik een rol
Ik wens jullie een fijn weekend, met veel lol!

Groetjes,
Sintertoetsie en Marjolein de last-minute-knutselpiet

1 opmerking: