zondag 10 oktober 2010

Mijn zevenentwintigste verjaardag

Een huis versierd met slingers en ballonnen, om middernacht toegezongen worden door mijn lieve man en zelf ook meezingen, zijn cadeautje nog mogen open maken voor het slapengaan.

Ontbijt op bed, krullen in mijn haar, zelfgebakken taarten aansnijden, twister, stratego, leren kwartetten, taartkruimels op de grond. 

In de zon op het balkon, met vier, vijf, zeven, negen mensen. Past best. Naar het geklets van m'n familie luisteren terwijl Martijn en ik in de keuken staan. Kattenharen op de stoelen, kattenharen op broeken. Oeps.

Mooie cadeautjes en lieve kaartjes, dikke knuffels en blije gezichten. Wilde je nou wel of geen taart? En wat wilde jij ook alweer drinken? Lekker eten, lekkere taart, drie zussen met dezelfde - hee, heb jij die ook? - agenda.

Oude koeien, of waren het nou hazen, uit de sloot en op de lachspieren. Ouderwets gezellig samen muziek maken met gitaar en djembé....en theekopjes, de bank, je handen en voeten, of wat er dan ook maar geluid kan maken. Papa speelt gitaar en de zusjes zingen mee, op de Noordzee, de Noordzee.

Alle visite is weg, afwas in de machine, alles opgeruimd. Vol van energie door deze super leuke dag! Nog een uur in mijn eentje door de kamer dansen met mijn roze hoedje op. Energiek, gelukkig, vrij....nog steeds mijn verjaardag aan het vieren, ook al was de dag alweer voorbij.



Ik heb genoten van mijn verjaardag, iedereen heel erg bedankt voor jullie aanwezigheid, knuffels, cadeau's, gezelligheid! Maar ook bedankt voor alle telefoontjes, smsjes, kaartjes, krabbels en tweets!

27, ik vind het een prachtig getal, en ik ben er van overtuigd dat dit een mooi jaar zal worden!



1 opmerking: