dinsdag 19 oktober 2010

Ye Olde Private Tea Shoppe

Thee en ik, tsja. Wat zal ik zeggen. Thee en ik gaan hand in hand door het leven. Ik heb nog nooit een theeplant, theeblaadje of theezakje met handen gezien, maar dat compenseer ik met gemak, want het liefst heb ik de hele dag een mok thee in mijn hand, of op z'n minst binnen handbereik. Thee en ik zijn als twee handen op één buik, en hoewel thee ook geen buik heeft, zit thee wel elke dag in mijn buik, dus dat klopt ook wel een beetje. Wat ik maar wil zeggen; thee is mijn favoriete drank, het hele jaar door, bij elke temperatuur, in elke situatie. Jee, ik hou van thee. Dus.

Thuis hebben wij in de loop der jaren een grote verscheidenheid aan theesoorten verzameld en tegenwoordig hebben we eigenlijk alleen nog maar losse thee in ons assortiment, netjes in hun verschillende zakjes opgeruimd in een keukenkastje. Losse thee doe je niet in een theedoos en het antwoord op de vraag 'Welke smaken heb je allemaal?' was intussen zo uitgebreid dat je er bijna een spiekbriefje voor nodig had. De door mij in het leven geroepen 'theekaart' maakte dit al een stuk makkelijker. "Kijk maar op de kaart welke smaak je wilt!" Erg handig als we gasten hebben! Zelf kijken we altijd gewoon in de kast en pakken een smaak waar we op dat moment zin in hebben.

Keukenkastjes raken echter vol en een aantal theesoorten kwamen eigenlijk nooit meer in een pot heet water terecht omdat ze ergens onder of achter verstopt stonden. En toen had Martijn een briljante ingeving, die onlangs resulteerde in wat je op de foto hieronder ziet. Het is net een theewinkeltje, echt super leuk! Alle theeën zijn gelabeld en duidelijk zichtbaar en zelfs in categorieën ingedeeld.


De dagen worden korter, donkerder, kouder. Ik grijp steeds vaker naar kruidige theeën, mijn favorieten waren de afgelopen tijd Indian Chai en Herfstthee van Simon Lévelt. Maar ja, wat je vaak gebruikt raakt op en zo zag ik bij beide potjes de bodem verschijnen. Oh nee!

En toen ontdekte ik dat Simon Lévelt ook een webshop heeft. Heaven on earth, eh, internet voor een theeliefhebber like me! Vandaag kwam er een pakketje voor mij met daarin mijn twee favorieten...en nog twee nieuwe soorten thee, die me ook wel geschikt leken voor dit jaargetijde.


Welcome back, Indian Chai en Herfstthee! En welkom, voor het eerst in mijn privé theewinkeltje, Lemon Ginger en Spicy Chai! Zo komen thee en ik de winter wel door!

1 opmerking:

  1. Hee Marjolein! Wat ziet dat er prachtig uit zeg!!! Positief jaloers iemand hier ;) en ook fijn om te weten dat er meer mensen zijn met een thee afwijking, nu voel ik me minder alleen hihihi. Heb je buddha thee vanLevelt als een gehad? Die is zooo lekker, misschien wel beetje meer zomerse thee? Ik ben aan mijn laatste blaadjes, maar ik weet nu dankzij jou dat het bestaan van de thee op internet kan checken!!! Great !!! Maar wel heeeel gevaarlijk voor mij. Ik heb momenteel een theekoopresttrictie van mijn familie gekregen hahaha, kus

    BeantwoordenVerwijderen