maandag 22 november 2010

App voor lachtherapie?

Correct spellen vind ik best belangrijk. Ik kan me ontzettend ergeren aan spelfouten die toch makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Zeker in deze tijd, waarin bijna elk apparaat waarmee je schriftelijk kunt communiceren automatisch je spelling controleert, zou je denken dat het haast niet meer mogelijk is om fouten te maken....

...behalve natuurlijk als dat apparaat er zelf een potje van maakt. En als het apparaat in kwestie jouw woord dan ook nog eens automatisch vervangt door zijn eigen suggestie, heb je de poppen aan het dansen!

De iPhone. Ik wil er één. Ooit. Maar als ik er een heb, is het eerste wat ik doe de 'autocorrect' functie uitschakelen, zeker als je er waarde aan hecht dat je daadwerkelijk zegt wat je zeggen wilt...

Wat ik bedoel? Als je dat wilt weten, kijk dan even op de site met de zeer toepasselijke naam: Damn you, auto correct!

Ik kan niet stoppen met lachen en ben niet de enige, want er zijn nu zelfs filmpjes te vinden van mensen die zichzelf gefilmd hebben terwijl ze deze site bekeken. Ja, I know, hoe verzin je het, maar aanstekelijk is het wel! Dus als je wel een beetje lachtherapie kunt gebruiken:


Hier alvast een voorproefje van hoe jij straks misschien - samen met mij en vele anderen - zit te lachen om deze wel heel creatieve spellingsuggesties! Echt, ik lig nu alweer in een deuk, alleen door het kijken naar dit filmpje, heerlijk!


1 opmerking:

  1. Hahaha, heerlijk dat filmpje. Zo zit ik ook regelmatig achter de pc.

    BeantwoordenVerwijderen