dinsdag 23 november 2010

Dress(ing) to impress

In het kookboek staat hij vermeld als basisdressing. Mijn mening? Als je een lekkere salade wilt maken, is deze dressing absoluut een goede basis! Scherp, maar niet té. Vol van smaak maar niet overheersend. Ontzettend makkelijk te maken en absoluut de moeite waard!

Vorige week waagde ik mij aan twee recepten uit het kookboek van Gartine dat ik voor mijn verjaardag kreeg. Beiden een groot succes, vandaag deel ik met jullie het recept voor de heerlijke basisdressing.


Wat heb je nodig?
1,5 deciliter witte wijnazijn
1 middelgrote ui (ik heb een halve grote ui genomen)
3 teentjes knoflook
0.9 deciliter honing
1/2 eetlepel mosterd
1 theelepel zout
2,7 deciliter zonnebloemolie

een afsluitbare lege fles


Hoe maak je het?
Doe alle ingrediënten, met uitzondering van de zonnebloemolie, in de keukenmachine en laat de machine één minuut draaien.

Voeg de zonnebloemolie in een dun straaltje toe, terwijl de machine draait.

Hoe simpel kan het zijn? Als je dit gedaan hebt, heb je ongeveer een halve liter dressing voor over salades. Ik heb het met een trechter in een (goed schoongemaakte) lege whiskyfles gegoten die ik in de koelkast bewaar. Schudden voor gebruik (de olie en andere ingrediënten scheiden zich als het mengsel een tijdje staat) en genieten maar!


Dit recept komt uit het kookboek "Zoete & hartige heerlijkheden" van Gartine's eigen Kirsten Eckhart en Willem-Jan Hendriks.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb vandaag het boek binnen gekregen :D Zooooveel lekkers, yummie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat er dan van dat groenvoer bij moet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mwah, volgens mij kun je het ook door de pasta doen of op een broodje ham ofzo...be creative!

    BeantwoordenVerwijderen