woensdag 24 november 2010

De wereld is een schouwtoneel...

...elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel.

Dat zei Joost van den Vondel ooit en het was het eerste waar ik aan dacht toen ik een titel voor dit blogje moest verzinnen.

Maar wat ik eigenlijk wil vertellen heeft eigenlijk vooral met een écht toneel te maken en niets met de echte wereld. Al is dat ook niet helemaal waar, mh. Laat ik dit even uitleggen.

In september ben ik samen met een aantal andere vrouwen begonnen aan het maken van een voorstelling. De voorstelling wordt gemaakt met eigen inbreng van de spelers, dus ik kan niet zeggen dat het niets te maken heeft met onszelf. Is niet alles wat je doet, of het nu op een toneel is of in het dagelijks leven, gevormd door wat je al in je leven hebt meegemaakt?

De voorstelling heet 'Dichtbij' en op 29 januari 2011 spelen we in Theater Het Pakhuis in Hoorn. Spannend, voor mij is dit de eerste keer dat ik aan zoiets heb meegewerkt, maar dankzij onze regisseur Judith Mulder en mijn drie medespeelsters heb ik er ook ontzettend veel zin in.

Voor meer informatie, zie de site van Het Gezelschap. Hieronder zie je de flyer van de voorstelling.
Wil je komen kijken? Reserveer dan gauw een kaartje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten